Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι

ΘΕΜΑ: 25 kgr μείον...

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2009

  • maria.la
  • Το Άβαταρ του/της maria.la
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 15
Αγαπητή Άννα,
το κείμενό σου με βρίσκεις σε τόσο βαθμό σύμφωνη που αναρωτιέμαι αφενός τον λόγο για τον οποίο το συνέταξες και αφετέρου απο ποιό σημείο του κειμένου μου αλίευσες τις απόψεις μου περί λιπαρών.
Θα ήθελες μήπως να το διαβάσεις προσεκτικότερα?

Αναμένω απάντηση...
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2010

  • nanage
  • Το Άβαταρ του/της nanage
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 132
Το ότι κάποιος ψάχνει, διαβάζει, γράφει απάντηση σε ένα θέμα, γίνεται εκ των προτέρων με καλή πρόθεση. Από κει κ πέρα, όπως έχω ξανααναφέρει, μπορεί ο τόνος κ το ύφος του γραπτού λόγου που σχηματίζει να μην ανταποκρίνεται στα όρια της φιλικότητας του καθενός. Όλοι διαβάζουν κ σχηματίζουν άποψη.

Η Άννα θέτει το ζήτημα των λιπαρών, το οποίο ούτε εγώ έχω κατανοήσει πλήρως. Κάποιοι μειώνουν υδατάνθρακες, κάποιοι μειώνουν υδατάνθρακες κ θερμίδες, κάποιοι πέφτουν στα λιπαρά καθώς πιστεύεται ότι η Άτκινς είναι η σούπερ αντι-δίαιτα. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, προφανώς, η απώλεια κιλών. Όμως δεν μας ενδιαφέρει μόνο η εμφάνιση, αλλά πρωτίστως η υγεία. Τι με νοιάζει εμένα άμα φτάσω τα 50 κιλά κ έχω τιγκάρει λίπος όλες τις αρτηρίες;

Περιμένω εμπεριστατωμένη άποψη, και όχι επιθέσεις.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2017

  • yiannis
  • Το Άβαταρ του/της yiannis
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 76
Ο Άτκινς στο βιβλίο του αναφέρει ότι οι 3 βασικές κατηγορίες διαθρεπτικών στοιχείων στα τρόφιμα είναι: 1) Υδατάνθρακες, 2) Πρωτεΐνες, 3) Λίπη.

Από τις 3 αυτές κατηγορίες η μόνη που δεν προκαλέι καθόλου έκκριση ινσουλίνης είναι τα λίπη. Ακόμα και οι πρωτεΐνες προκαλούν μία μικρή ποσότητα έκκρισης. Γι΄αυτό το λόγο, ο Άτκινς διαφοροποιεί τα λίπη και τα δίνει μία θετική διάσταση στη διατροφή μας σε σχέση με την "low fat" τρέλλα των τελευταίων δεκαετιών.
Άλλος λόγος για την θετική αντιμετώπιση των λιπών είναι ότι περιέχων κάποια όξέα (fatty acids, δε θυμάμαι καλά τα ονόματα) αναγκαία για τον οργανισμό που δεν απαντώνται σε άλλες ομάδες τροφών. Από το βιβλίο:

"Can I manage my insulin and blood sugar without eating much fat?
No, because when you cut out fat, what is left is protein and carbohydrate, both of which can produce a blood-sugar response. Fat is the only substance that won't have an impact on your blood sugar. It also provides essential fatty acids you can't get from protein or carbohydrates. Contrary to much of what you may have heard, fat can be good for you!"


Ακόμη ένας λόγος υπέρ των λιπών είναι ότι δίνουν το αίσθημα κορεσμού της πείνας και το διατηρούν πολύ καλλίτερα από άλλες ομάδες τροφών, ιδιαίτερα δε σε σχέση με τους υδ/κες.
Επίσης ακόμη ένας λόγος για την αποδεμονοποίηση των λιπαρών από τον Ατκινς είναι ότι η βιομηχανία των "χαμηλών λιπαρών" για να μπορέσει να υπάρχει προσπαθεί να νοστιμίνει τα χαμηλών λιπαρών παρασκευάσματά της προσθέτοντας ζάχαρη και χίλια δυό προσθετικά χημικά. Συγκεκριμένα λέει ότι τα "χαμηλών λιπαρών" τρόφιμα δεν υπάρχουν στη φύση. Είναι εφευρέσεις του ανθρώπου. Όταν το λίπος φεύγει ο υδ/κας έρχεται. Γι' αυτό αν κάνετα μία έρευνα στο "σουπερ μαρκετ" και συγκρίνετε μερικά "low fat" προϊόντα με τα αντίστοιχα "πλήρη" τους θα δείτε ότι τα low fat κατά 99,5% έχουν περισσότερους υ/α από τα πλήρη. Το 0.5% δεν έχει λιγότερους, απλώς έχει τους ίδιους με το πλήρες αντίστοιχό του. Σαν "μη φυσικά προϊόντα" λοιπόν τα "low fat" πρέπει να αποφεύγονται.
Όταν ο Άτκινς μιλάει για τα λίπη, πάντα μα πάντα φροντίζει να υπενθυμίζει ότι μιλάει για μη επεξεργασμένα λίπη και πάντα μα πάντα αναφέρεται στα υδρογονομένα ή μερικώς υδρογονομένα λιπαρά (trans fat) ως παράδειγμα λιπών που πρέπει να αποφέυγονται.
Σαφώς δε λέει πουθενά ότι μπορούμε να τρώμε απεριόριστες ποσότητες. Συγκεκριμένα παραθέτω το απόσπασμα από το βιββλίο του όπου αναφέρεται στη σχέση υδ/κων και θερμίδων:
"The metabolic advantage is that burning fat takes more energy so you expend more calories. And if you eat fewer calories-as many Atkins people do because their appetite is usually diminished-you'll likely lose weight even faster. So it's not that calories don't count, it's just that you will burn more of them, with less hunger, when your body is operating on a fat-based metabolism."

Άρα λοιπόν συμπερασματικά, ο Άτκινς μιλάει για τα λίπη πάντα σε σχέση με τη "low fat" μόδα και τη βιομηχανία τροφίμων που άνθησε πάνω της και πόσο λάθος είναι η τεχνητή αφαίρεση του λίπους από τα τρόφιμα για τη διατροφή μας. Αποδαιμονοποιεί τα λιπη αλλά δεν τα θεοποιεί. Προσπαθεί να τα βάλει στη σωστή τους διάσταση. Υπάρχει μία φράση που κυκλοφορεί στο βιβλίο του αλλά και μεταξύ ατκινιστών που λέει (περίπου): "Άρα, λοιπόν, τρώμε λίπη και αδυνατίζουμε". Αυτή η φράση όμως δε λέει τρώμε 1 κιλό λίπος σε κάθε γεύμα, ούτε λέει ότι όλα τα λίπη είναι καλά. Οι δύο λεξούλες "Άρα, λοιπόν" συνδέουν αυτή τη φράση με όλη την ανάλυση περί λίπους που κάνει ο Άτκινς και ποτέ δεν πρέπει να αναφέρεται μεμονωμένα.
Αναφέρω τον Άτκινς σαν πηγή για απόψεις περί λιπών στις τροφές γιατί αυτόν διαβάζω πρόσφατα. Αλλά εδώ και εκεί έχω διαβάσει και άλλους διατροφολογους που μιλάν υπέρ του διατροφικού λίπους (dietary fat), του λίπους που περιέχεται στα τρόφιμα, σε σχέση με το σωματικό λίπος (body fat). Αν κάποιος ξέρει αξιόπιστες έρευνες ή απόψεις άλλων έγκριτων επιστημόνων ας τις παραθέσει.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2021

  • stef
  • Το Άβαταρ του/της stef
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 184
Συμφωνώ με τον yiannis.

Διαβάστε το Soft science of dietary fats
[url:2b1rckmn]www.second-opinions.co.uk/taubes.html[/url] που ο Taubes καταρρακώνει τη δίαιτα χαμηλων λιπαρών.

Εχω και συνέχεια
[url:2b1rckmn]www.westonaprice.org/knowyourfats/index.html[/url]
[url:2b1rckmn]www.second-opinions.co.uk/sat-fat_and_women.html[/url]

Συνοπτικά να πω ότι τα λίπη είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ για το οργανισμό μας (θυμηθέιτε οτι υπάρχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες) και οι αρτηρίες ΔΕΝ τιγκάρουν από τα παΐδάκια και το βουτυράκι, αλλά από τα επεξεργασμένα (υδρογονωμένα-trans) λιπαρά (ήτοι μαργαρίνες, σπορέλαια και cookies) .
Επιπλέον, ο Atkins αναφέρει τα λιπαρά ως satiation factor, δηλ παράγοντα χορτασμού.
Κλείνοντας, να προσθέσω ότι (μετά από ΠΟΛΥ διάβασμα) θεωρώ τις low-carb full-fat δίαιτες σαν υγιεινό τρόπο διατροφής και όχι έναν τρόπο να χάσουμε κιλά σε λίγους μήνες και μετά να γίνουμε vegetarians για να συνέλθουμε. Εννοώ ότι δεν κάνουμε έκπτωση στην υγεία μας τρώγωντας κρεατάκι με το λιπάκι του, αλλά πραγματικό καλό στον οργανισμό μας.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2026

  • vanta1965
  • Το Άβαταρ του/της vanta1965
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 53
stef έγραψε:
Συμφωνώ με τον yiannis.

Διαβάστε το Soft science of dietary fats
[url:39t90rf6]www.second-opinions.co.uk/taubes.html[/url] που ο Taubes καταρρακώνει τη δίαιτα χαμηλων λιπαρών.

Εχω και συνέχεια
[url:39t90rf6]www.westonaprice.org/knowyourfats/index.html[/url]
[url:39t90rf6]www.second-opinions.co.uk/sat-fat_and_women.html[/url]

Συνοπτικά να πω ότι τα λίπη είναι ΑΝΑΓΚΑΙΑ για το οργανισμό μας (θυμηθέιτε οτι υπάρχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες) και οι αρτηρίες ΔΕΝ τιγκάρουν από τα παΐδάκια και το βουτυράκι, αλλά από τα επεξεργασμένα (υδρογονωμένα-trans) λιπαρά (ήτοι μαργαρίνες, σπορέλαια και cookies) .
Επιπλέον, ο Atkins αναφέρει τα λιπαρά ως satiation factor, δηλ παράγοντα χορτασμού.
Κλείνοντας, να προσθέσω ότι (μετά από ΠΟΛΥ διάβασμα) θεωρώ τις low-carb full-fat δίαιτες σαν υγιεινό τρόπο διατροφής και όχι έναν τρόπο να χάσουμε κιλά σε λίγους μήνες και μετά να γίνουμε vegetarians για να συνέλθουμε. Εννοώ ότι δεν κάνουμε έκπτωση στην υγεία μας τρώγωντας κρεατάκι με το λιπάκι του, αλλά πραγματικό καλό στον οργανισμό μας.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Re: 25 kgr μείον... 17 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #2031

  • Maria5
  • Το Άβαταρ του/της Maria5
  • Αποσυνδεμένος
  • Χρήστης
  • Δημοσιεύσεις: 72
Παιδια χαιρομαι πολυ για τις ΄΄απωλειες΄΄ :lol: ευθυμια τα κατα φερνεις μια χαρα βλεπω .κι εγω με την σειρα μου να σας πω οτι ειμαι 79κ. και κατεβαινω............ΣΟΡΡΥ που δεν γραφω συχνα αλλα σας διαβαζω :wink: φιλακια φιλακια φιλακια :D D D
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.090 δευτερόλεπτα

Syndication